Skip to content

Przechodzenie do utworów bez Falling Apart: buddyjska perspektywa całości ad

3 tygodnie ago

416 words

Następnie, powiada Epstein, można żyć w jaskini życia lwa z uczciwością i autentycznością. Rozważając możliwe znaczenie wschodniego mistycyzmu dla zachodnich kultur postindustrialnych, ważne jest zrozumienie, że zarówno zachodnia nauka, jak i chrześcijaństwo narodziły się w tym, co obecnie nazywamy Wschodem, i że wiele współczesnych problemów koncentruje się wokół sposobów, w jakie kategorie intelektualne zostały przekształcone, ponieważ następnie. Wraz z pojawieniem się intelektualnej podstawy kultury zachodniej, nauka i wartości rozwinęły się w reakcji na siebie nawzajem, a czyniąc to, stały się nieco sfałszowane i wyobcowane ze sposobu, w jaki ludzie faktycznie przeżyli swoje życie. Najbardziej skrajna separacja nastąpiła w ostrym odosobnieniu Kartezjusza światów umysłu i materii. Odtąd medycyna zaczęła postrzegać ciało jako maszynę z częściami, którymi można manipulować. Osobowość zaczęła być rozumiana jako coraz większa i fragmentaryczna liczba elementów i funkcji, a dochodzenie akademickie zostało zamknięte w gettach dyscyplinarnych. Dopiero wraz z rosnącym uznaniem granic kartezjańsko-newtonowskich ram rozwiązywania problemów ludzkich, rozwoju mechaniki kwantowej, teorii systemów ogólnych i nauki o mózgu oraz rosnącego kontaktu między Zachodem i Wschodem, że te stare separacje są zepsucie się.
Ogólnie dyskusja Epsteina jest zrównoważona i ma świadomość paradoksalnej natury jego tematu. W swoich wysiłkach zmierzających do wyjaśnienia buddyjskiego światopoglądu od czasu do czasu parodiuje zachodnią psychologię i jej pojęcie o jaźni. Poczucie własnej wartości, pewność siebie, budowanie silnego siebie – to nie jest problem, chociaż niektóre z jego wypowiedzi mogłyby skłonić czytelników do przekonania, że jest inaczej. Zamiast tego pojawia się problem, kiedy jedyną rzeczą staje się samowola. Aby stać się sobą, trzeba także zatracić się. W wyrażeniu idei tak dialektycznej jedno stwierdzenie natychmiast implikuje jego przeciwieństwo. Słodyczy środkowej drogi nie uczy się łatwo ani szybko, a po obu stronach dyskusji obfitują fikcje.
Socrates Platona zastanawiał się kiedyś, czy powinien być politykiem, czy lekarzem – to znaczy czy powinien starać się służyć obecnym gustom i zainteresowaniom swoich współobywateli, czy też nieustannie pracować nad poprawą umysłu i duszy. Przechodzenie do utworów bez Falling Apart spodoba się lekarzom, terapeutom i pacjentom, którzy podobnie jak Socrates wybierają ten drugi.
Jeffrey Rediger, MD, M.Div.
Leston Havens, MD
Cambridge Hospital, Cambridge, MA 02139

[więcej w: cefepim, klimakterium, dronedaron ]
[patrz też: olejek z wiesiołka, omega kleszczów, oparzenia chemiczne ]